Metrosexualita - konec opravdových mužů?

Pryč jsou doby, kdy se v pánské společnosti tvrdilo, že „správný chlap má smrdět“. Mnozí „opravdoví chlapi“ tuto teorii potvrzovali i v praxi. Dnes lze narazit na jejich opaky – metrosexuály, pro které se péče o tělo a vzhled stala alfou a omegou jejich života.

Žena ležící na zádech muže

Metrosexuál z metropole

Metrosexuála poprvé definoval v roce 1994 ve svém článku v novinách The Independent anglický novinář Mark Simpson. Metrosexuál je podle něj „… an urban male of any sexual orientation who has a strong aesthetic sense and spends a great deal of time and money on his appearance and lifestyle“, což v překladu znamená, že metrosexuálem je městský muž libovolné sexuální orientace, který se vyznačuje velkým smyslem pro estetiku a velkou část svého času a peněz věnuje svému vzhledu a životnímu stylu.

Termín se požívá už od 90. let 20. století, ale do obecného povědomí pronikl až začátkem 21. století. Mimochodem, metro ve slově metrosexualita je odvozeno z výrazu metropole, s metrem coby typem dopravy nemá nic společného.

Definice metrosexuála

Za metrosexuála je považován muž mezi 20-40 lety. Jedná se o exemplář, který rád nakupuje, či spíše se přímo vyžívá v nákupech oblečení, sleduje módu a neváhá utratit poměrně velké sumy za známé značky. Používá pleťovou kosmetiku a navštěvuje kadeřnický salón, a ne holiče odnaproti. Občas zajde na manikúru, samozřejmostí je depilace a péče o muskulaturu, takže je pravidelným zákazníkem fitnes.

Dbá na zdravou výživu, vyzná se v dobrém jídle a víně; ví, jaké jsou nejlepší značky cigaret a aut. Čte pánské lifestylové časopisy, kde může získat náhled jak na světovou politiku, tak na nejnovější hydratační krémy.

Hokej a fotbal má rád stejně jako každý jiný nemetrosexuální muž, ale jeho chování a vzhled ho od ostatních „mužných“ fandů odlišuje. Možná působí lehce zženštile, ale v naprosté většině se metrosexuálové řadí k pravověrným heterosexuálům.

Metrosexuál – nejlepší přítel ženy?

Skoro by se chtělo říct –ideální partner… Která žena by si nepřála chodit po nákupech s mužem, který sdílí její vášeň pro módu a kosmetiku, používá deodorant a má tak hebkou pokožku… Rozhodně ale od metrosexuála nelze čekat pochopení ženské duše a výlev emocí. Spíše než o obsah tu jde o image neboli look – zkrátka dobře vypadat.

Metrosexuál – produkt naší doby

Metrosexuál je produktem konzumní společnosti – nabídka kosmetiky pro muže je obrovská, k tomu připočtěme kult věčného mládí, módní ikony /k metrosexuálům se řadí např. David Beckham, Brad Pitt, Robbie Williams nebo Christiano Ronaldo/ a vliv matek, sester a přítelkyň, které muže „vychovaly“ k používání kosmetiky a k tomu, že vzhled /i u muže/ je důležitý. Co je zvláštního na tom, že ve společnosti, kde vzhled je základem úspěchu, muži na sebe stále více dbají?

Metrosexualita – fenomén 21. století?

Metrosexuálové tu byli vždy, jen v jiné podobě. Stačí se podívat do Anglie konce 18. a začátku 19. století, kde slovo dandy neboli švihák označovalo muže sledující poslední módní trendy a dbající na svůj zevnějšek. Když se podíváme do historie, muži ve spotřebě kosmetiky nezaostávali za ženami. Ostatně péče o sebe byla také výrazem sociálního postavení, dokazovala, že muž nebo žena má moc a peníze, aby si tohle vše mohl/a/ dovolit.

Jak se vám líbil článek? Hodnocení: 5.0 Počet: 1 Nejlepší: 5 Nejhorší: 5

Diskuze

Vybrané video

Bezbolestná léčba zubního kazu
Podpořte projekt Cisterna pro hasiče Žulová nákupem v e-shopu s charitativním kalendářem a reklamními předměty.

Lifestylový magazín Mineralfit.cz zabaví celou rodinu. Dočtete se zde spoustu informací o zdraví, kráse, stylu, zdravém jídelníčku, zajímavostech ze světa, práci, bylinkách či vztazích mezi rodiči a dětmi.

O magazínu

ZŮSTAŇTE VE SPOJENÍ

POSLEDNÍ ČLÁNKY

POSLEDNÍ TWEETY

© 2024 Railsformers s.r.o., Zásady zpracování osobních údajů Nastavení Cookies