Abychom vám mohli poskytovat služby sociálních sítí, používáme na tomto webu soubory cookie. Soubory cookie slouží k osobnímu přizpůsobení obsahu, poskytování reklam na míru. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie.

Dělená strava

Dělená strava je založena na rozdělení potravin do tří skupin (bílkoviny, sacharidy a neutrální potraviny). Vzájemně se tyto skupiny potravin kombinují a zavádí pořádek do trávícího systému.

Zelenina s uzeninou

Dělená strava znamená, že při konzumaci jednoho jídla “nemícháme“ bílkoviny spolu se sacharidy. Přijímáme – li obě tyto skupiny potravin, nadměrně tím zatěžujeme organismus, který je neumí zpracovat najednou. Z toho důvodu je lepší tělo neklamat a každý den mu dát jen jeden druh živin.

Rozdělení potravin

  • Bílkoviny
  • Sacharidy
  • Neutrální potraviny

Bílkoviny

Vejce

Vaječný bílek je jedinou čistou bílkovinou. Důležitá je tepelná úprava, aby nedošlo k salmonelóze nebo jiné podobné nemoci.

Maso

Hovězí, telecí, skopové, kuře, krůta, ryby (neuzené) a mořské plody. Salámy, šunka a párky do této skupiny také patří, ale obsahují vysoký obsah soli. Maso musí být čerstvé a tepelně upravené. Dejte pozor co k masu jíte.

Mléko a mléčné výrobky

Vysoké procento mléčných bílkovin řadí mléko a mléčné výrobky do skupiny bílkovin. Patří sem i sýry, především nízkotučné a do 50 % tuků v sušině. Sýry s vyšším obsahem tuku, smetana a máslo se řadí do skupiny neutrálních potravin.

Ovoce

Do této skupiny patří většina druhů ovoce – peckoviny, bobuloviny, citrusy, ovoce s jádry, hrozny. Výjimku tvoří jablka, sladké hrušky, banány, fíky a datle, které se řadí do skupiny sacharidů.

Sacharidy

Celozrnné obilí

Tuto skupinu tvoří pšenice, žito, oves, ječmen, proso, sušená kukuřice a neloupaná rýže.

Potraviny z mouky

Mezi potraviny obsahující mouku patří veškeré pečivo a těstoviny. Pokud chcete jíst zdravě, dejte přednost celozrnné mouce.

Brambory

U brambor je nutné dávat pozor co k nim jíte.

Neutrální potraviny

Potraviny z této skupiny můžete kombinovat v rámci jednoho jídla s potravinami ze skupiny bílkovin i sacharidů. Patří sem především zakysané mléčné výrobky a sýrová zelenina.

Dělená strava a hubnutí

Dělená strava není určena ani doporučena k dosažení konkrétního cíle, jako je hubnutí nebo přibírání. Jedná se o dietu, kterou se rozumí úprava stravovacích návyků.

Pokud do svého denního režimu chcete zavést dělenou stravu a snažíte se přitom zhubnout, můžete svůj záměr podpořit užíváním vhodných doplňků stravy.

Jak se vám líbil článek? Hodnocení: 4.0 Počet: 1 Nejlepší: 4 Nejhorší: 4

Diskuze

Vybrané video

Bezbolestná léčba zubního kazu

Lifestylový magazín Mineralfit.cz zabaví celou rodinu. Dočtete se zde spoustu informací o zdraví, kráse, stylu, zdravém jídelníčku, zajímavostech ze světa, práci, bylinkách či vztazích mezi rodiči a dětmi.

O magazínu

ZŮSTAŇTE VE SPOJENÍ

POSLEDNÍ ČLÁNKY

POSLEDNÍ TWEETY

© 2017 eMagazíny.CZ s.r.o.