Abychom vám mohli poskytovat služby sociálních sítí, používáme na tomto webu soubory cookie. Soubory cookie slouží k osobnímu přizpůsobení obsahu, poskytování reklam na míru. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie.

Cviky na břicho

Chcete být fit? Máte vcelku dobrou kondici, jen to bříško... Nemusíte chodit do posilovny, pár jednoduchých a účinných cviků zvládnete i doma. Posílíte přímé i šikmé břišní svaly, spodní část bříška dostane taktéž pořádně zabrat.

Muž v kalhotách s odhaleným vypracovaným břichem

Cviky na břicho - klasické zkracovačky

Zpevňování přímého svalu břišního, zabrat dostává i vnější a vnitřní svaly břišní.

Základní poloha

Ležíte na zádech, ruce se dotýkají hlavy a ramena tlačte dozadu. Při těžší variantě zvedněte špičky chodidel.

Samotný cvik na břicho

Zvedněte se tak, aby lopatky byly asi 40 cm nad podlahou. Cvik provádějte se stále mírně zakulacenými zády, špičky nohou směřují neustále ke stropu.

Počet opakování

Cvik provádějte ve třech sériích po 20 opakováních - s výdechem nahoru, s nádechem dolů.

Cviky na břicho - šikmé zkracovačky

Zpevňování šikmých svalů břišních.

Základní poloha

Levou nohu si položte na koleno pravé nohy. Snažte se koleno vytočit co nejvíce, obě ruce opřete o spánky, nebo si jednu položte na podlahu.

Samotný cvik na břicho

Tahem břišních svalů zvědněte pravé rameno, veďte pohyb k levému kolenu a nahoře krátce vydržte. Opět při pohybu nahoru výdech a poté nádech.

Počet opakování

Cvik na šikmé břišní svaly provádějte ve třech sériích po 20 opakováních.

Cviky na břicho - obrácené sklapovačky

Obrácené sklapovačky zpevní přímý sval břišní, vnější a vnitřní svaly břišní.

Základní poloha

Položte se na záda, ruce nechte podél těla a hlavu zvedněte mírně nad podložku. Nohy dejte do pravého úhlu v přednožení. Zvedněte nohy pohybem z kyčlí asi 10 cm nad podlahu - až odtud začíná samotný cvik.

Samotný cvik na břicho

Ze základní polohy pokračuje cvik na břišní svaly směrem vzhůru. Mírně pokrčené nohy tahem zanožte tak, že pánev odlepíte od země. Pak vracíte nohy zpět. Kolena nechte mírně pokrčená, pohyb vychází z pasu tahem břišních svalů.

Pozor na správnost cviku

Při samotném cviku si nepomáhejte tlakem rukou o podlahu!

Počet opakování

3 série po 20 opakováních.

Statické posílení břišních svalů

Při tomto cviku na břicho posílíte kromě břišních svalů vlastně celé tělo.

Základní poloha

Ležíte na loktech (svírají pravý úhel s podlahou, položené ruce tvoří trojúhelník). Záda držte rovně, neprohýbejte se. Nohy se dotýkají podlahy pouze špičkami.

Samotný cvik na břicho

V základní poloze zatáhněte břicho a vydržte v této poloze co nejdéle.

Obměna polohy při posilování

Cvik můžete zkusit i jinak - z polohy na boku. Celé tělo je zvednuté tak, aby nohy i trup byly v jedné rovině. Opět se snažte vydržet co nejdéle a snažte se neprověšovat boky.

Jak se vám líbil článek? Hodnocení: 3.0 Počet: 1 Nejlepší: 3 Nejhorší: 3

Diskuze

Vybrané video

Bezbolestná léčba zubního kazu

Lifestylový magazín Mineralfit.cz zabaví celou rodinu. Dočtete se zde spoustu informací o zdraví, kráse, stylu, zdravém jídelníčku, zajímavostech ze světa, práci, bylinkách či vztazích mezi rodiči a dětmi.

O magazínu

ZŮSTAŇTE VE SPOJENÍ

POSLEDNÍ ČLÁNKY

POSLEDNÍ TWEETY

© 2017 eMagazíny.CZ s.r.o.