Abychom vám mohli poskytovat služby sociálních sítí, používáme na tomto webu soubory cookie. Soubory cookie slouží k osobnímu přizpůsobení obsahu, poskytování reklam na míru. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie.

Cvičení a časté chyby

Rozhodli jste se, že už konečně zatočíte s vašimi nadbytečnými kily a začnete cvičit? Předtím než se do cvičení pustíte, přečtěte si, jakých chyb byste se měli vyvarovat, pokud vaše úsilí nechcete překazit.

Žena pijící vodu z plastové láhve

Chyba č. 1 – rozcvička a strečink

Mnohým z vás určitě připadá nějaká rozcvička úplně zbytečná, ale tak si můžete přivolat nemalé problémy. Neprotažené a nezahřáté svaly před zátěží, mají tendenci k natažení a v některých případech dokonce k natržení. To samé platí i o strečinku po cvičení. Vynecháte-li ho, vystavujete se riziku natažených svalů

Chyba č. 2 – špatné dýchání

Připadá vám směšné, když se zhluboka a hlasitě nadechujete? Tak byste si měli uvědomit, že vašemu srdci připravujete horké chvíle, a to hlavně při namáhavém cvičení. Nedostatečné a špatné dýchání snižuje okysličování celého organismu. Tím se pak snižuje výkon při cvičení.

Chyba č. 3 – přemáhání bolesti

Jestliže při cvičení necítíte žádné napětí ve svalech, tak přidejte zátěž nebo provádějte daný cvik důkladněji. Mírné napětí totiž signalizuje, že sval pracuje a je dostatečně zatížen. Ovšem nezaměňujte napětí s bolestí. Jakmile cítíte při cvičení bolest, přestaňte. Bolest svalů může znamenat také přetrénování. A pokud se při dalším cvičení bude bolest opakovat na stejném místě, navštivte lékaře.

Chyba č. 4 – všeho moc škodí

Mnozí, a to hlavně ženy, které chtějí zhubnout co nejrychleji, se řídí mottem: čím více, tím lépe. Ale nezapomínejte, že všeho moc škodí. Lepší bude, když si zacvičíte každý den půl hodiny než jednou týdně 4 hodiny.

Chyba č. 5 – nedostatek tekutin

Pitný režim je pro cvičení hodně důležitý. Káva, alkohol a čaj nejsou zbraněmi proti žízni. Pokud svému tělu nedopřejete dostatečné množství tekutin, hrozíte mu přehřátím. Pijte klidně během cvičení po malých doušcích a častěji, nejlépe čistou vodu. Minimum tekutin za den, jsou 2 litry, tak na to nezapomínejte.

Jak se vám líbil článek? Hodnocení: 5.0 Počet: 1 Nejlepší: 5 Nejhorší: 5

Diskuze

Vybrané video

Bezbolestná léčba zubního kazu

Lifestylový magazín Mineralfit.cz zabaví celou rodinu. Dočtete se zde spoustu informací o zdraví, kráse, stylu, zdravém jídelníčku, zajímavostech ze světa, práci, bylinkách či vztazích mezi rodiči a dětmi.

O magazínu

ZŮSTAŇTE VE SPOJENÍ

POSLEDNÍ ČLÁNKY

POSLEDNÍ TWEETY

© 2017 eMagazíny.CZ s.r.o.