Abychom vám mohli poskytovat služby sociálních sítí, používáme na tomto webu soubory cookie. Soubory cookie slouží k osobnímu přizpůsobení obsahu, poskytování reklam na míru. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie.

Čokoláda - energetická past

Určitě znáte neodolatelnou chuť na sladké. Proč to tak je a jak si můžete čokoládu vychutnat, aniž by se to projevilo na vaší postavě vám sdělíme v tomto článku. Otevřet si čokoládovou tyčinku, jdeme na to!

Různé druhy čokoládových bonbonů

Čokoláda a serotonin

Čokoláda je výborným lékem na stres, depresi, zahání nudu, rozjasní vám pohled. Je opravdu skvělým lékem. Jenže jako každý jiný lék, má i čokoláda své nežádoucí účinky. Čokoláda vás učiní šťastnou. To má na svědomí kakaové máslo, které má vysoký obsah tryptofánu, který podporuje tvorbu serotoninu – hormonu štěstí. Právě nízká hladina serotoninu způsobuje výkyvy nálad a špatnou psychiku. Pokud vás přepadá nezvladatelná chuť na čokoládu, může za to právě serotonin. Zkuste zahnat chuť na čokoládu některým z našich výrobků.

Čokoláda – zásobárna tuku

Příjemné pocity s čokoládou bohužel trvají jen krátkou chvilku. Cukr se vyplaví do krve a dodá vám energii. Ta se však velmi rychle rozplyne. Jíte dál a dál a celá čokoláda ve vás zmizí jako nic. To, co po ní zůstane nemá s dobrou náladou nic společného. Je to pouhopouhý tuk. Cukr a kakaové máslo způsobují také to, že tělo vyprodukuje větší množství inzulinu a ten předá tuk do buněk vašeho těla, které ho samozřejmě s radostí přijme. 

Čokoláda a redukce váhy

Která čokoláda obsahuje méně tuku? Obyčejná? Nebo ta s jogurtovou náplní? Nenechte se napálit – 100g čokolády plněné jogurtem má o 13g tuku víc než 100g čokolády z plnotučného mléka. Také bílá čokoláda obsahuje více joulů než tmavá. Nemá sice kakaovou složku, má však bohatší porci mléka a cukru.

 

Čokoláda – hřích?

Dopřát si občas kousek čokolády rozhodně není hřích, který vám vaše linie určitě neodpustí. Doporučujeme však sáhnout po hořké čokoládě s vysokým podílem kakaa – 85% a více.

Čokoláda – zoufalá touha

Co však dělat, když máte často a neléhavě chuť na čokoládu? Zkuste si na jazyku rozpustit špetku soli. Podráždíte chuťové buňky a přestanete mít chuť na sladké. Osvědčené jsou také tablety na bázi chromu, jiným pomáhá ústní sprej na zahnání chutě na sladké

Čokoláda a dieta

 

Když se chcete jen trochu zpronevěřit dietě, máme dva tipy

  • Udělejte si šálek horkého kakaa
  • Namáčejte sušené nebo čerstvé ovoce v rozpuštěné hořké čokoládě


Nevyčítejte si jeden dílek čokolády, ale neřešte také stresové situace a problémy spolknutím celé tabulky najednou. Nejlepší je najít správný kompromis. Vybírejte si a uvažujte než zjistíte, že jste ji zase celou zbodla.

 

Jak se vám líbil článek? Hodnocení: 5.0 Počet: 1 Nejlepší: 5 Nejhorší: 5

Diskuze

Vybrané video

Bezbolestná léčba zubního kazu

Lifestylový magazín Mineralfit.cz zabaví celou rodinu. Dočtete se zde spoustu informací o zdraví, kráse, stylu, zdravém jídelníčku, zajímavostech ze světa, práci, bylinkách či vztazích mezi rodiči a dětmi.

O magazínu

ZŮSTAŇTE VE SPOJENÍ

POSLEDNÍ ČLÁNKY

POSLEDNÍ TWEETY

© 2017 eMagazíny.CZ s.r.o.