Recepty z brokolice nejen pro vegetariány

brokolice

Brokolice je zdravá a chutná zelenina, ideální pro přípravu dietních pokrmů, pokrmů pro vegetariány i gurmány. Nejoblíbenější kombinací je brokolice se sýrem, zapékaná či vařená. Zde jsou recepty na obě varianty.

celý článek »

Brokolice - dietní a zdravá zelenina

Brokolice je bohatá na vitamíny i minerály a obsahuje spoustu vlákniny a antioxidantů. Je účinnou prevencí v boji proti rakovině, působí příznivě na zažívání, činnost svalů a hormonů. Tento druh zeleniny je výborný pro redukční dietu, dietu při různých onemocněních a je oblíbeným pokrmem vegetariánů.

Brokolice se sýrovou omáčkou

Ingredience

1 větší brokolice, 100 g sýru Niva, 100 g sýru Eidam, 250 ml smetany, trocha oleje, provensálské koření, kmín

Postup

Brokolici umyjte, rozeberte na růžičky a dejte vařit do studené osolené vody s trochou kmínu. Asi 7 minut brokolici povařte, pak ji sceďte. Na pánvičku vlijte trochu oleje a až bude rozpálený, přidejte nastrouhané sýry a nechejte je rozpustit. Přidejte koření a smetanu a směs dobře promíchejte, aby se spojila v celek. Brokolici přelijte sýrovou omáčkou a podávejte se zeleninovou oblohou.

Zapečená brokolice se sýrem

Ingredience

1 větší brokolice, 1 cibule, trocha oleje, 100 g sýru Eidam, 250 ml smetany, 2 vejce, 150 g slaniny, 150 g točeného salámu, stroužek česneku.

Postup

Brokolici umyjte, rozeberte na růžičky a uvařte v osolené vodě. Nakrájte cibuli a slaninu na kostičky, česnek na plátky a zpěňte na oleji. Po celé ploše zapékací mísy rozložte uvařenou brokolici, nakrájený točený salám (ten ale při zvýšené hladině špatného cholesterolu vynechte!) a na 10 minut dejte zapéct do trouby.
Pak smíchejte smetanu, vejce, sůl a pepř, tuto směs vlijte na brokolici a dejte zpět do trouby zapéct.
Jakmile je smetana tuhá, posypejte brokolici strouhaným sýrem a nechejte jej rozpustit. Hotový pokrm můžete ozdobit nakrájenými mandlemi.

Zapékaná brokolice podle vaší fantazie

Pokud se vám nechce brokolici třikrát vytahovat z trouby, jednoduše smíchejte dohromady brokolici, salám a slaninu a přelijte ji směsí smetany, vejce, soli a pepře hned. Sýr je však vždy třeba přidat až pár minut před koncem zapékání. Brokolici lze zapéci také s brambory, s květákem a pro výraznější chuť přidat uzený nebo plísňový sýr (pamatujte však, že tyto sýry obsahují výrazné množství tuku, proto to s jejich konzumací nepřehánějte, chcete-li si udržet štíhlou linii).

Další chutné recepty naleznete v Kulinářském rádci

Fotogalerie Další články v rubrice
Diskuze

Všechna políčka musí být vyplněna. HTML tagy nejsou povoleny.

přidat příspěvek

mlaďas 24. 8. 2008 13:18

Život bez masa

Život bez masa je nejlepší způsob života, jelikož jíst "mrtvé" maso je vražda, a stejně nikdy nevíte co si to v obchodě kupujete. Stejně tak to je i u HNUSNÉMU UBOHÉMU "TESTOVÁNÍ NA ZVÍŘATECH"!!!!!!!!!!!!!

Reakce na "mlaďas" ze dne 24. 8. 2008 13:18

mlaďasmlaďasmlaďas 3. 5. 2009 08:29

Život bez zeleniny

Hele vole, a mrtvý rostliny ti jest nevadí? :-P

Reakce na "mlaďasmlaďasmlaďas" ze dne 3. 5. 2009 08:29

Zuzka 7. 5. 2009 00:50

Výborný

Souhlas :), A DOKONCE VTIPNĚ VYJÁDŘENO.

Reakce na "mlaďas" ze dne 24. 8. 2008 13:18

jeej 15. 7. 2009 11:37

život bez masa re:

Tvoje tělo maso potřebuje. Až na to zdravotně dojedeš zapomeneš i na ta zvířata. Navíc zvířata jsou na to přizpůsobena a chována pro tyto účely. Rozum do hrsti!

Reakce na "jeej" ze dne 15. 7. 2009 11:37

MLaďasovka 9. 10. 2009 11:08

jeeej

a vy si vemte city do hrsti a chovejte se ke zvířatům lidsky a ne sobecky a povýšeně

Reakce na "mlaďas" ze dne 24. 8. 2008 13:18

krista 31. 8. 2009 14:55

ach jo

nějak nechapu co to sem většina píše za nesmysli je to především pro vegoše zajímalo by mě kde by jste získávali bílkoviny nebej teď vypěstovaný nějaký tý soji. myslim že by jse byli v p... protože žádný jídlo který by jich obsahovalo tolik jako maso neni. a kdo to neví tak bílkoviny jsou jednou ze základních stavebních jednotek pro buňky. Proto tam lidi píšou že je maso zdraví.

Reakce na "krista" ze dne 31. 8. 2009 14:55

MLaďasovka 9. 10. 2009 11:07

Mlaďasovka

Asi o tom nic moc nevíte, když říkáte, že vegetariánům chybí živočišné bílkoviny. Když si jed oplňují z bio ovčího (kozího) sýry, bio kozího jogurtu a vajíček, tak jim nic nechybí. Nejdřív si o tom něco přečtěte, než začnete veřejně plácat krávoviny.

Reakce na "MLaďasovka" ze dne 9. 10. 2009 11:07

chemik 22. 1. 2010 10:58

kraviny

kraviny plácáte vy, slečno... lidské tělo, zejména v dětství, nedokáže ze zeleniny "vyrobit" určité typy bílkovin, které jsou nutné pro zdravý vývoj člověka... nechtěl bych být vaše dítě, kterému se budou bortit kosti a bude rachitické nedochůdče...

Reakce na "krista" ze dne 31. 8. 2009 14:55

Falka 26. 7. 2010 13:45

reakce na tvůj příspěvek

nejdřív se nauč gramatiku a pak tady plácej ty svoje NESMYSLY, blbečku

Hanibal 25. 8. 2008 12:24

MASO

No, brokolice je moc dobrá ostatně jako každá zelenina. Ale MASO, to by v jídelníčku určitě chybět nemělo. MASO hammmmm a ňammmm

Jana 28. 11. 2008 10:41

je tohle možný?!

Panebože doufám že jste to myslel/a jako vtip, jinak nemám slov k takovémuto primitivnímu přístupu...

můj názor 8. 2. 2009 19:24

nejíst maso??

co takhle potravní řetězec nic neříká ? ... člověk je do něj také zapojen .. příklad lev sežere antilopu , a když zepře lev tak se rozkládá na zemi .. do půdy .. a z půdy vyroste tráva kterou žerou antilopy .. berte to takhle lidi .. bože nejíst maso ? dyť je zdravé jde o způsob přípravy !

Reakce na "můj názor" ze dne 8. 2. 2009 19:24

MLaďasovka 9. 10. 2009 11:09

lev

Lev je masožravec! A má k tomu uzpůsobený trávicí trakt! Nemůže trávit škroby, fruktźu atd., ale člověk ano!!!! A jestli to nechápete, projeďte si přírodopis pro základní školy.

Radim 25. 2. 2009 09:05

maso

Já osobně si jídlo bez masa nedokážu představit. Vždytˇ maso je delikatesa. Zelenina je taky dobrá, ale maso je maso vážení přátelé.

rajče 1. 3. 2009 19:08

vegetariáni

TO je zvláštní, tady se nejí maso kvůli tomu, že na to umře chudáček zvíře, ale to, že na druhé straně zeměkoule umírají lidi zatím neřešíte. Když chcete pomáhat, pomáhejte tam, kde je to potřeba

rajče 1. 3. 2009 19:08

vegetariáni

TO je zvláštní, tady se nejí maso kvůli tomu, že na to umře chudáček zvíře, ale to, že na druhé straně zeměkoule umírají lidi zatím neřešíte. Když chcete pomáhat, pomáhejte tam, kde je to potřeba

rajče 1. 3. 2009 19:09

vegetariáni

TO je zvláštní, tady se nejí maso kvůli tomu, že na to umře chudáček zvíře, ale to, že na druhé straně zeměkoule umírají lidi zatím neřešíte. Když chcete pomáhat, pomáhejte tam, kde je to potřeba

rajče 1. 3. 2009 19:09

vegetariáni

TO je zvláštní, tady se nejí maso kvůli tomu, že na to umře chudáček zvíře, ale to, že na druhé straně zeměkoule umírají lidi zatím neřešíte. Když chcete pomáhat, pomáhejte tam, kde je to potřeba

Reakce na "rajče" ze dne 1. 3. 2009 19:09

Rotting 24. 5. 2010 18:26

ty hloupé rajče

Kdyby chudáče zvíře "jen tak umřelo" tak sníst ho neni nic hroznýho...jenže to, jak je s ním po celej jeho krátkej život nakládáno...na to nemocný kuře, který prožije život ve tmě a ve špíně (a když se včas nezabije, vyroste z něj třikrát větší mutant se zlámanejma nohama) vážně nemám chuť...přijde mi nechutný, se zdravým jídlem to nemá nic společnýho. JO a jen tak mimochodem-položil/a sis otázku proč ty lidi na "druhém konci světa" umírají hladem??? hledej přímou spojitost mezi svým hambáčem od meka a tim, že oni nemají ani na rostlinnou stravu (protože jí možná nakrmili právě kravičku kterou se cpeš)... je to podaný dost zjednodušeně.aby to pochopili i ti omezenější..ALE SAKRA TROCHU SE INFORMUJTE, NEŽ TADY ZAČNETE SÁZET TY SVOJE VÝKŘIKY DO TMY!

xxx 25. 4. 2009 14:12

zmlkněte vy špekouni!!!!

Jejda kdo za to může že umíraj lidi -nějaký blbý politici-a za zvířata asi taky ale za to můžou i ostatní..zvířat si nikdo neváží doufanm že existuje nějaká spravdlnost a jednou si za to ty lidi odsedí svůj trest..nikdo nic o zvířatech neví !! já s nima vyrůstam už od tý doby co sem se narodila a nikdy bych je nezabila mam s nima větší vzat než s těma blbejma lidma sobeckjma!! maso neni vubec zdravy to si jenom vymejšlí ty lidi co je chtěj žrát... já nejim maso a nikdy sem nebyla nemocná a nemam vubec problém... kdy už si to uvědomíte vy tlustý zazobaný koule!!??? fakt tahle civilizace vám už všem vimila mozky si myslíte že ste chytrý ale nic o přírodě a zvířatech nevíte.. ste fakt nechutný jenom se nažrat co?! nevíte co je pravej smysl života !!!! je mi vás fakt líto! a nebudu se k tomu dál vyjadřovat kdo bude jednou litovat ste vy!!! :-((((((

Reakce na "xxx" ze dne 25. 4. 2009 14:12

boruvčák 30. 4. 2009 19:25

kedlubno

Maso patří mezi základní suroviny pro správnou funkci a stavbu těla. A pro ty chytré co ho nejedí a nás by poslali do pekla za kus vepřového-určitě jste nikdy nejedli ani vejce co?"no asi né to by jste totiž snědli malou slepici"takhle ty slepice jste u mě vy, protože se bráníte svému tělu.

Reakce na "boruvčák" ze dne 30. 4. 2009 19:25

MLaďasovka 9. 10. 2009 11:10

vejce

Vy tady tvrdíte, že neoplozené vejce ze slepičárny je malé kuře nebo co????

Reakce na "xxx" ze dne 25. 4. 2009 14:12

XXs 24. 6. 2009 15:31

reakce na XXX

hele ty "vimitý" mozku, nauč se česky,VYMYLA - předpona vy a vyjmenované slovo, pouč nás co je pravým smyslem života, maso je potřeba,člověk je všežravec HUSO

Reakce na "xxx" ze dne 25. 4. 2009 14:12

venca 14. 7. 2009 10:13

hypisaci

No tak jak to tady ctu, tak jste vsichni ujety ,resite takovy kraviny jako ubohy zvirata, me je jedno kdo co zere, ale abych u receptu musel cist picoviny od hipisaku anebo antify, zvirata slechtime aby bylo maso k jidlu a ne na koukani, takze si uvedomte vy blbci ze kdyby sme zvirata neslechtily k zradlu tak nemate ani tuvasi zeleninu HOVADA a priste se bavte o vareni

Reakce na "venca" ze dne 14. 7. 2009 10:13

ja 2. 4. 2010 20:40

konecne nekdo

Vážení, původně jsem hledala nějakou inspiraci na oběd,ale tyhle vaše komentaře mě fakt pobavily :-)))) Čtu je docela se zájmem :-)))) Prosím Vás, řešte si to někdě na stránkách ochránců zvířat či vyšších smylů bytí. Tohle je stránka o vaření,takže by bylo fajn kdyby komentáře obsahovali jak se vám recept povedl ....

Reakce na "ja" ze dne 2. 4. 2010 20:40

ghost 10. 7. 2010 18:09

zivot bez masa

Obsahovaly tvrde yyyyyyy panebože.

Reakce na "xxx" ze dne 25. 4. 2009 14:12

venca 14. 7. 2009 10:13

hypisaci

No tak jak to tady ctu, tak jste vsichni ujety ,resite takovy kraviny jako ubohy zvirata, me je jedno kdo co zere, ale abych u receptu musel cist picoviny od hipisaku anebo antify, zvirata slechtime aby bylo maso k jidlu a ne na koukani, takze si uvedomte vy blbci ze kdyby sme zvirata neslechtily k zradlu tak nemate ani tuvasi zeleninu HOVADA a priste se bavte o vareni

Reakce na "venca" ze dne 14. 7. 2009 10:13

Rotting 24. 5. 2010 18:29

Venca, Venca...

Venca doslova oplývá inteligencí :D

Tykev 2. 5. 2009 19:57

Civilizace

My nevíme jakej je smysl života?? Jenže pokud ti to neochází, tak zvířata se řídí jen pudy a žerou se navzájem a nikdo jim to nezakazuje... Necivilizovaný zvířata se žerou a civilizovaný vegetariáni nejí maso. Komu teda vymejvá civilizace mozky??

blbce 3. 5. 2009 08:35

jsi kráva

Ty, že si nebyla nemocná, jen co tu čtu tak vidím že máš nemocnej mozek, krávo - klidně se vrať do chlívka a nech se podojit. Jen by mě ty blbko zajímalo jakej je teda smysl života. Jak čtu tak podle tebe narodit se > žrat trávu > zemřít.

Reakce na "blbce" ze dne 3. 5. 2009 08:35

Kráva,kedlubna no jak chcete! 9. 5. 2009 16:10

Zamyšlení !!

Takže : budu se snažit co nejvíc slušně vám odpovědět na vaše skoro až směšné zareagování. Ještě než mi budete zase odepisovat nějakou slušku sprostých keců (vůči mě i zvířatům) tak se nad tím pořádně zamyslete. Já už nevim jak by to lidi mohli pochopit, abych byla upřímná nikomu fakt nikomu peklo nepřeju. Ale když vidim tohle myšlení a jednání tak nedokážu odpustit a přeju vám abyste vy prožívali to co každodeně prožívá miliony zvířat kvůli lidské pýše. Nebudu vám povídat o sobě a o svém životě, ale když vám říkám že zvířata jsou prostě dobrý a nezaslouží si to co maj tak by ste se nad tim měli zamyslet... Nevím kde ste slyšeli že maso je zdavý a když ho nebudete jíst tak že hned umřete a bla bla bla... ale je to blbost od tý doby co sem začla trochu se nad sebou zamešlet a od tý doby co nejim maso tak sem fakt uplně fit.už to tu řikam po druhý a jestli to někdo pro ten kousek maso neni schopnej pochypit tak to je on nemocnej na mozku jo?!! nebudu se moc namáhat pokusím se vám poslat sem stránku kde je takový video na zamyšlení...mohla bych vám k tomu říct fakt hodně ... No až zas budete psát nějaký pindy tak se nejdřív koukněte na to video a zkuste se pořádně zamyslet !! jestli máte kousek srdce tak to s vámi snad něco udělá... jestli ne tak mi je vás líto a nebudu se dál snažit ...

Reakce na "Kráva,kedlubna no jak chcete!" ze dne 9. 5. 2009 16:10

Zas já... 9. 5. 2009 16:14

video na zamyšlení....

tak když už to teda rozebíráme tak budu ráda když už si to zhlídnete-CELÉ!!!! děkuji : http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/409235100011008-ta-nase-povaha-ceska/#diskuse TO V TÉ MEZEŘE ZKOPÍRUJTE S VLOŽTE DO WWW.STRÁNEK....

Reakce na "Zas já..." ze dne 9. 5. 2009 16:14

TaKteraNesouhlasi 8. 6. 2009 13:42

RE : video na zamysleni

Chválím autory videa za to, že jste si dali práci a čas odvysílat pořad o jednom z největších problémů současnosti - trápení zvířat(včetně jejich následného pojídání či nošení jejich kůže). Kdybych tady měla psát, jak je to nespravedlivé, že lidé, kteří za ta zvířata bojují, jsou v naprosté menšině oproti typickým lidem dnešní společnosti ("jím maso, proč? protože je dobré a zdravé!protože je nezbytné!PROTOZE HO JI VSICHNI, TAK PROC HO NEJIST TAKE?"), tak by to nebylo nic nového a překvapujícího..bohužel, většina lidí opravdu smýšlí takto.. lidé se bojí vybočit z davu! Já když se dívám na tyhle videa, tak brečím..Říkejte mi kvůli tomu třeba slaboch, ale tohle podle mě je důvod k pláči mnohokrát víc než nějáký béčkový romantický film..protože tohle je realita!tohle je třináctá komnata dnešního světa! Víte, já bych chtěla být dospělá...Být samostatná.Když je člověku čtrnáct, tak toho moc nezmůže.. Možná teď spoustu lidí odvrátí oči, s myšlenkou "proč číst nářky nějáké puberťačky" .. To není jenom nářek, já se snažím říct těm, kteří tohle čtou a až doposud se nezamysleli nad tím, že by mohli třebas udělat něco užitečného, jako pomoct těmhle zvířatům třeba podepsáním petice, nebo být vegetariánem..tím lépe, jestli jste, narozdíl ode mě už plnoletí..protože já jsem zatím udělala jen to, že používám kosmetiku netestovanou na zvířatech, když můžu, podepíšu nějákou petici, a nejím maso. To je pro moji rodinu extrém. Oni totiž nechápou, že když jí maso, tak tím kopou hrob nejen těm chudákům zvířatům, ale i naší komerční a stádní společnosti. Jeden člen rodiny mi dokonce vyčetl: "Vždyť když nebudeš jíst maso, tak budeš hrozně jiná!Budeš vybočovat a budeš s tím mít problémy!A navíc budeš nemocná!" to je smutný obrázek toho, jak to vidí člověk dnešní doby..1.problémy s tím, že to není rozšířené a tudíž bude a)diskriminovaný b)"jiný" 2.maso mu chutná, tak proč by ho nejedl 3.maso jí všichni, tak proč ho nejíst taky 4. maso jsem až do této doby jedl, nevidím důvod, proč přestat 5.jíst maso je přirozené 6. budu mít zdravotní problémy. 7. maso mi chutá. důvod těchto "argumentů" je zcela zřejmý-naprostá neinformovanost, v horším případě naprostý nezájem(což já osobně, když vidím podobná videa, nechápu) jako dobrý zdroj informací pro neinformované(než začnou komukovil nadávat do králíků:))doporučuju www.vegetarian.cz nebo www.vegan.cz . Já vegankou nejsem, z důvodu, který už jsem uváděla-jsem bohužel stále pod vlivem rodiny,nejsem plnoletá. Jestli mi můžete prosím poradit-jak jim mám vysvětlit, že vegetariánství je přirozená, humánní a nadčasová cesta ke zdraví a pomoci jiným tvorům?Docela mě zaujal příspěvek paní, která psala, že jí syn tzv. "otevřel oči"..co bych za to dala, kdyby se to samé podařilo i mě..:)

Reakce na "Kráva,kedlubna no jak chcete!" ze dne 9. 5. 2009 16:10

XXs 24. 6. 2009 15:35

co ostatní zvířata?

Zvířata jí jiná zvířata, protože mají hlad, neříkám, že člověk žere protože má chuť, ale zapomínáš na lidi, kteří jí, aby byli živi a jí tak jak,aby do těla dostali všechny živiny a potřebné látky, takže nás zase všechny neházej do jednoho pytle, buď tak LASKAVÁ

Houslista 25. 6. 2009 22:27

Proč tak nechutně ?

Lidičky proč tak dobrou zeleninu kazíte a děláte z ní těžké a nezdravé jídlo. Vejce !!!! tučný sýr !!!! do fuj !!!! Zkuste ji prostě lehce povařit, aby zůstala křehká a polejte ji tatarkou připravenou z jogurtu, cibule, zázvoru a kopru. Sníte jí celou, pochutnáte si a nebude Vám zaručeně špatně. Kdyby jste měli hlad, vezměte si k ní hranolky pečené nasucho v troubě.

MLaďasovka 9. 10. 2009 11:05

hahaha

Vy si jasi neuvědomujete, že rostliny necítí bolest a nemají mozek, takže moc nemyslí - narozdíl od zvířat, která jsou převozem na jatka a krutým zacházením traumatizována. Ale vy jste přece drsnej borec!

Reakce na "MLaďasovka" ze dne 9. 10. 2009 11:05

FitBoy Slim 25. 10. 2009 15:10

o cem to teda je?

Ve všech předchozích příspěvcích se míchají dohromady velmi odlišné věci a padají jen obecné argumenty bez nějakých větších souvislostí. Takže se koukneme, jak to s tou potravou je. Tak za prvé - to že si dám k obědu maso, neznamená, že tím trápím nějaké zvíře nebo že to podporuji nebo s tím souhlasím. To, jestli to zvíře bylo chováno dobře a jestli s ním zacházeli slušně, opravdu neovlivním tím, že si místo masa dám nějaký kukuřičný klíčky nebo co. Trápení zvířat (s kterým samozřejmě nesouhlasím a jsem proti němu) a způsob stravování jsou dvě naprosto oddělené a nesouvisející věci, viz další odstavec. Tak za druhé - vegetariáni říkají "doplníme si živočišné bílkoviny mlékem a vejci". No paráda! Jen tak nějak nevím, odkud se tu vzalo to mléko a vejce? Že by z těch samých velkochovů z kterých vozí zvířata na porážku? Viděli jste někdy jak např. slepice v těchto chovech snáší ty vaše vejce? Možná už se to trochu slepšilo, ale dříve tam ty slepice byly jen jako nějaké obskurní součástky obrovského stroje, zamontované do miniklecí od kterých byly odřené do krve, jedním koncem do nich cpali zrní a na druhém konci padaly vejce. Proste klasický hnusný a bezohledný průmysl. Tak za třetí - v čistě rostlinné potravě chybí některé esenciální (tzn. že si je lidské tělo nedokáže vyrobit a MUSÍ je přijmout v potravě) aminokyseliny (=základní stavební jednotky bílkovin, z kterých je složena většina těla všech živočichů). Tohle je naprosto neoddiskutovatelný fakt ať se vám to líbí nebo ne. Prostě rostliny vyrábí to, co potřebují ony a nějaký vegouši homo sapiens je nezajímaj. Tak za čtvrtý - potravní řetězec stojí tak, že nejníže jsou býložravci, KTEŘÍ JSOU SPECIÁLNĚ PŘIZPŮSOBENI PRO ČISTĚ ROSTLINNOU STRAVU. Takže až budete mít čtyři žaludky, v nich speciální bakterie pro rozklad celulózy (zákl. stavební prvek rostlin, něco jako pro živočichy jsou bílkoviny) a k tomu dalších xxx metabolických procesů pro tvorbu VŠECH potřebných aminokyselin, tak můžete argumentovat, že "jiní živočichové taky maso nejedí". Nad býložravci jsou masožravci, kteří jsou ideálně přizpůsobeni pro čistě živočišnou stravu - zkuste krmit lva kedlubnou. Ale pak existují ještě všežravci, kteří získávaní něco z rostlinné potravy (hlavně energii (zásobní orgány rostlin - tj. prakticky všechny přílohy jako brambory, rýže, luštěniny a dále třeba obilniny, takže pečivo atd.), vitamíny a minerály) a něco z potravy živočišné a to jsou právě ty prvky, které tvoří ten propastný rozdíl mezi živočichy a rostlinami, např. některé ty aminokyseliny, které rostliny nepotřebují ale živočichové ano. A co je nejdůležitější - z energetických látek, jako škrob, glukóza, fruktóza atd. NELZE sestavit bílkoviny - tedy Z CUKROVÉ ŘEPY VÁM SVALY NEVYROSTOU!! Člověk nedokáže zpravocat rostlinnou potravu na plnohodnotný stavební materiál, ten musí získat z živočišné potravy. Závěr - týrání zvířat ve velkochovech a na jatkách není způsobeno tím, že člověk je všežravec a prostě živočišnou potravu potřebuje. Ale společností, mentalitou společnosti a zejména špatnou regulací podmínek chovu. Ale pozor, tak černobílě to zase není (ostatně jako všechno, ale na to taky časem přijdete, jako já). Pokud budete chtět chovat zvířata lépe, ve větších prostorách, s kvalitnějším krmením atd. tak to bude dražší a to je zas problém, protože když vám za to nikdo nezaplatí (a v tomhle čechostánu si buďte jisti, že nezaplatí - proč platit víc kdyz v LÍÍDLU je to levnějc že jo) a hypersupermegamarket raději doveze maso z bůhví odkud, tak to můžete zabalit a ty prasečiny se budou dít zase, jen o kousek dál. Je to stejné, jako když si lidé koupí hadry od větnamce a vůbec jim nevadí, že na to zotročují děti, které maji sedět ve škole a ne u šicího stroje, že větnamci neplatící daně, pašující hadry bez cla, okrádají stát (takže i vás) ....... PS: To, že se většina lidí přežírá také souvisí spíše se současným stavem společnosti a postoji ke způsobu života než s problémem vegoš/nevegoš. Viz tolik populární grilovačky, mě to připadá už jako móda a být "IN". Když je to občas - posedět s přáteli atd. proč ně, ale abych každý večer cítil u baráku pečenou flákotu, to mi přijde trochu ujetý.

Reakce na "FitBoy Slim" ze dne 25. 10. 2009 15:10

FitBoy Slim 25. 10. 2009 15:14

...

pardon, předchozí nemělo být jako "Reakce na..." ale jako samostatný příspěvek.

Reakce na "FitBoy Slim" ze dne 25. 10. 2009 15:10

Rotting 24. 5. 2010 19:04

FatBoyovi...

ach ty bláhový! Chceš snad tvrdit, že jinde, než v mase bílkoviny nejsou? Samozřejmě, že jich moc nenajdeš v cukrové řepě (jak tady teatrálně nadhazuješ), ale snad nejsi tak roztržitý, že bys zapoměl na luštěniny, ořechy, klíčky (které mají daleko větší obsah bílkovin než mrtvola), kvasnice...případně teda vejce a mléčné výrobky. V obyč. sójovém mléku najdeš VŠECHNY esenciální AMK (esenciální=ty, které si tělo vyrobit nedokáže a kterými se ohání všichni tihle "výživoví poradci" tvrdící, že kvůli nim je maso nezbytné). -no ano...přesně kvůli takovýmhle lidem, kteří chtějí maso co nejlevnější-aby ho mohli jíst co nejvíce-to vypadá tak, jak to vypadá...musím mít maso pořát a tlačím ho do sebe horem dolem - chci tedy nejnižší cenu, abych ho mohl sežrat co nejvíce - čím nižší cena, tím horší podmínky pro zvířata. přijde mi to sobecký.

Reakce na "MLaďasovka" ze dne 9. 10. 2009 11:05

vorech 27. 10. 2009 11:08

pro kedlubnu

das si koni klobasku? :-D mnam :-D no nic du si usmazit poradny veprovy rizek a k tomu si dam nic netusici brambory, jo kdyby vedely ze se chystam je uvarit za ziva :-D a na veceri si rovnou nachystam vepro knedlo zelo :-D

Reakce na "vorech" ze dne 27. 10. 2009 11:08

sadyda 23. 2. 2010 11:51

proc ne

proc ne, kdyz si to zvire vlastnoruicne zabijes a jeste predtim chytis ve volny prirode :)..to bys myslim, driv chcipnul, nebo sahl po nejaky ty zelenine ;)

Pablb 23. 1. 2010 10:29

chemik

A ona snad psala něco o zelenině?:-)

Markéta 1. 2. 2010 19:11

Vaření brokolice

Prosím Vás, dámy a pánové, i když jsou vaše názory a rady ohledně zeleniny a práv zvířat nedocenitelné, včetně asi milionu sprostých slov, kterými se oslovujete, mohl by zde někdo psát i něco o tom vaření. Lidé na tuto stránku chodí proto, aby si přečetli komentáře k uvedenému receptu, a ne, aby se museli prohrabovat infantilními fantazmagoriemi o myšlení zvířat...brokolice, prosim Vás je tady to téma! Děkuji, i když nepochybuji, že tímto příspěvkem ta zbytečná hádka skončí.

Reakce na "Markéta" ze dne 1. 2. 2010 19:11

Cat 18. 2. 2010 17:55

Brokolice

Děkuji Markéto ! Dnes jsem si koupil brokolici a hledal jsem recept na vylepšení. Ta diskuze je tedy síla . Až tvým posledním příspěvkem mě svitla naděje, že normálně uvažující lidé ještě nevymřeli. Čus - Milan

Reakce na "Markéta" ze dne 1. 2. 2010 19:11

hanka 17. 6. 2010 15:50

tak tak

už jsem chtěla napsat něco podobného:) Každýmu chutná něco jinýho a každej i jinak vše tráví. Tohle sou debaty uplne zbytečný.

šádyda 23. 2. 2010 11:41

omg

to je teda argument :D

Kdo? Radek 25. 3. 2010 13:06

Evoluce nebo Brokolice?

Původně jsem chtěl reagovat na to vaše napadání "co je lepší, kdo je lepší" ale pak sem si uvědomil co jsem vlastně hledal. Hledal jsem recept na brokolici a taky jsem ho našel. Takže já jdu vařit, já mám totiž jasno.

Pepa 24. 5. 2010 21:34

Haha

Haha haha to je tak legrační haha ha ha nemůžu se přestat smát jak je to vtipný, Zuzko tys to rozsekla haha a mlaďasmlaďasmlaďas taky ste srandisti lidi, je s váma sranda a ste tak bytrý a duchaplný a ten váš džouk se poved

zobrazeno: 53351x
6. 8. 2008

karmik

Doporučujeme: Nářadí a nástroje značek Makita, Bosch, Hitachi a další. Šipky a terče - Harrows, Unicorn a další světoví výrobci. Biftek na barevném pepři je jen jeden ze skvělých receptů.