Abychom vám mohli poskytovat služby sociálních sítí, používáme na tomto webu soubory cookie. Soubory cookie slouží k osobnímu přizpůsobení obsahu, poskytování reklam na míru. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie.

Fitness při graviditě - změňte trénink

Trénujte pouze se souhlasem lékaře, pokud v těhotenství nejsou žádné zdravotní komplikace. Nesmí se přehřívat organismus a tělo musí mít při fitness v těhotenství dostatek tekutin. Po porodu začněte cvičit až po šestinedělí po konzultaci s lékařem.
Dvě modré činky

Vliv těhotenství na fitness

Těhotenství styl cvičení zásadně ovlivňuje. Zvětšená děloha mění ženino těžiště a nadměrně zvětšuje lordózu. Zvýšení hladin hormonů (hlavně progesteronu) uvolňuje šlachy a vazy. Uvolňují se pánevní chrupavky, které umožňují porod. Zvětšující se prsa rovněž působí na změnu těžiště ženy a zvyšující se váha přispívá k bolesti zad a ramen.

Úprava tréninku fitness v těhotenství

Pokud cvičíte pravidelně, je úprava tréninku nezbytná. Stávající trénink musí ubrat na intenzitě a změnit množství i formu cviků (některé cviky musíte zcela vynechat). Je nezbytné osobně konzultovat veškeré sportovní aktivity v těhotenství s gynekologem a trenérem. Každá žena a těhotenství je individuální, proto se o cvičení poraďte.

Všeobecné zásady při tréninku v těhotenství

  • v prvním trimestru se raději posilování zcela vyhněte
  • nedoporučuje se začít s tréninkem v posilovně až při graviditě, když jste předtím neposilovaly
  • trénujte pouze se souhlasem lékaře, nemáte-li žádné zdravotní komplikace
  • organismus nepřehřívejte a dopřejte tělu dostatek tekutin
  • při posilování příliš nezvyšujte tepovou frekvenci

Při těhotenství zásadně necvičte

  • tlakové cviky
  • hluboké dřepy
  • cviky v předklonu
  • cviky namáhající silově břicho a pánevní dno
  • v druhém až třetím trimestru necvičte na zádech a vynechte cviky s rotacemi

Fitness trénink v těhotenství přímo na míru

Tréninky provádějte zásadně s lehkou zátěží, s intenzitou maximálně 70%. Hodně a často odpočívejte, trénujte krátce. Po poradě s odborníkem na výživu či lékařem užívejte doplňky v podobě stopových prvků, minerálů a vitamínů.
Jak se vám líbil článek? Hodnocení: 5.0 Počet: 1 Nejlepší: 5 Nejhorší: 5

Diskuze

Vybrané video

Bezbolestná léčba zubního kazu

Lifestylový magazín Mineralfit.cz zabaví celou rodinu. Dočtete se zde spoustu informací o zdraví, kráse, stylu, zdravém jídelníčku, zajímavostech ze světa, práci, bylinkách či vztazích mezi rodiči a dětmi.

O magazínu

ZŮSTAŇTE VE SPOJENÍ

POSLEDNÍ ČLÁNKY

POSLEDNÍ TWEETY

© 2017 eMagazíny.CZ s.r.o.