Abychom vám mohli poskytovat služby sociálních sítí, používáme na tomto webu soubory cookie. Soubory cookie slouží k osobnímu přizpůsobení obsahu, poskytování reklam na míru. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie.

Dietní triky, které uspokojí chuťové pohárky

Překonat velkou chuť na něco sladkého či nezdravého, bývá v mnohých případech skutečně problém. Když zhřešíte jednou za čas, nic se neděje. Je-li to ovšem pravidelně, vašim křivkám ani zdraví to rozhodně neprospěje. Víte, jak uspokojit své chuťové pohárky v takovém případě?

Zelené jablko omotané metrem

Dietní triky, foto: sxc.huJak na boj se zákeřnými chuťovými pohárky

Boj se zákeřnými chuťovými pohárky, které mají ze všeho nejradši sladká a nezdravá jídla, nemusí být tak těžký, jak se může na první pohled zdát. Jen je potřeba vědět, jak je zdravě zmást. V tomto případě lékař a vedoucí výzkumného centra univerzity v Yale, Davit Katz, radí následující: „Oblíbí-li si naše chuťové pohárky něco dobrého, nutí nás to jíst stále dokola. Mají ale i slabou stránku, a to takovou, že se dají lehce ošálit. Pokud nedostanou své oblíbené jídlo, naučí se mít v oblibě něco jiného. Proto zkuste do svého jídelníčku pomalu zařazovat zdravější věci a zároveň také nepříliš vhodné potraviny pomalu vyřazovat. Podaří-li se vám to, budete během pár týdnů při výběru pokrmu automaticky sahat po zdravější variantě.“ Tato rada rozhodně stojí za vyzkoušení, nemyslíte

Další rady, jak zmást chuťové pohárky

  • I během hubnutí či udržování linie můžete zhřešit. Dopřejte si pravidelně, maximálně však jednou za den, malý čtvereček kvalitní tmavé čokolády s vysokým obsahem kakaa (70% a více). Díky tomu malému dietnímu triku můžete ošálit své chuťové pohárky a zároveň také postupně snižovat jejich touhu po sladkých pokrmech.
  • Konzumujte pravidelně malé porce jídla s bohatým složením potravin na talíři. Čím pestřejší jídlo na talíři bude, tím lépe uspokojíte své chuťové pohárky a zároveň také snížíte pozdější touhu po jídle.
  • Pravidelně konzumujte omega 3 mastné kyseliny. Bohatým zdrojem těchto zdraví prospěšných kyselin jsou například losos, pstruh nebo vlašské oříšky. Další možností je přijímat omega 3 mastné kyseliny v podobě kapslí. Doporučené množství kapslí konzumujte přibližně 30 minut před obědem.
  • Abyste zamezili přejídání, zkuste před jídlem vypít sklenici vody s ledem. Díky tomuto dietnímu triku se budete cítit dříve syti a zároveň také donutíte své tělo k tomu, aby při zahřívání na optimální teplotu, spálilo více kalorií.
Jak se vám líbil článek? Hodnocení: 5.0 Počet: 1 Nejlepší: 5 Nejhorší: 5

Diskuze

Vybrané video

Bezbolestná léčba zubního kazu

Lifestylový magazín Mineralfit.cz zabaví celou rodinu. Dočtete se zde spoustu informací o zdraví, kráse, stylu, zdravém jídelníčku, zajímavostech ze světa, práci, bylinkách či vztazích mezi rodiči a dětmi.

O magazínu

ZŮSTAŇTE VE SPOJENÍ

POSLEDNÍ ČLÁNKY

POSLEDNÍ TWEETY

© 2017 eMagazíny.CZ s.r.o.