Abychom vám mohli poskytovat služby sociálních sítí, používáme na tomto webu soubory cookie. Soubory cookie slouží k osobnímu přizpůsobení obsahu, poskytování reklam na míru. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie.

Dieta podle ročního období

V každém ročním období si naše tělo žádá jiné potraviny, které mu dodají potřebnou energii a nastartují metabolismus na plné obrátky. V dnešním článku Vám poradíme, jak by měl vypadat dietní jídelníček na jaře, v létě, na podzim a také v zimě.

Jablko omotané metrem v posadí s činkou

Jarní dietní jídelníček

Na jaře se probouzí nejen příroda, ale také lidský organismus. Obnovují se životní funkce a zrychluje se metabolismus, což vytváří ideální podmínky pro hubnutí. Na jaře je pro naše tělo nejdůležitější vitamín C, který posiluje imunitní systém a přispívá k rychlejšímu spalování tuků, zároveň tak snadno předejdeme nepříjemné jarní únavě.

  • Vhodné potraviny: Konzumujte potraviny s vyšším obsahem vlákniny, nenasycených mastných kyselin a kvalitních rostlinných bílkovin. V jídelníčku by měly být převážně lehké a nízkotučné pokrmy jako kuřecí maso, ryby, luštěniny a zelenina. Pravidelný pitný režim podpořte bylinnými čaji.
  • Nevhodné potraviny: V období jara není dobré zatěžovat organismus hutnými a těžko stravitelnými jídly.

Letní dietní jídelníček

Sluníčko má pozitivní vliv na lidskou psychiku i na náš metabolizmus. Léto je proto ideálním obdobím, kdy jde shazování přebytečných pěkně od ruky. V létě potřebujeme spoustu energie a zároveň nepřetížený žaludek. Je proto vhodné jíst pouze stravu bohatou na sacharidy a omezit příjem tuků na minimum.

  • Vhodné potraviny: Konzumujte co nejvíce ovoce a zeleniny, kterých je v létě dostatečný výběr. Příjem tekutin by se měl pohybovat okolo 2,5 litru za den.
  • Nevhodné potraviny: Vyhněte se sladkým nápojům, pijte raději neslazenou vodu a nebo bylinkové čaje. Nevhodné jsou také cukrovinky, jídla z fast foodů nebo uzeniny.

Podzimní dietní jídelníček

Podzim působí na mnoho lidí velmi negativně až depresivně. Podzim je také obdobím zvýšené aktivity plic a tlustého střeva, proto je vhodné konzumovat zejména tepelně upravené pokrmy s pikantnější příchutí.

  • Vhodné potraviny: V tomto období konzumujte více pokrmů z masa (nejlépe kuřecí, krůtí, králičí), jako příloha je vhodná rýže doplněná houbami a nebo pikantním kořením (například zázvor, bobkový list, nové koření, tymián, cibule, česnek atd.).

Zimní dietní jídelníček

Zimní období je pro naše tělo nejrizikovějším obdobím, zejména co se diety týče. Tělo si uchovává tukové zásoby, metabolismus je pomalejší a ochlazuje se, což znemožňuje odbourávání tukových buněk. Je proto třeba tělo zahřát těmi správnými potravinami.

  • Vhodné potraviny: Vhodné je kuřecí maso, skopové maso, jehněčí maso, ryby, vláknina, zelenina (česnek, cibule, pórek, křen, chřest, chilli papričky), šunka, ovoce (broskve, třešně, maliny, datle), jogurty. Z koření jsou nejvhodnější skořice, zázvor, badyán, bazalka, hřebíček, fenykl, pepř, kmín. Jako příloha k pokrmům je nejvhodnější rýže, pohanka a jáhly.

Bailine - hubnutí pomocí počítače

Vyzkoušejte syrovou dietu

Znáte „barevnou" dietu?

Zumba - novodobý fenomén ve světě fitness

Hubneme pomocí vhodných bílkovin

Liposukce může pomoci i uškodit

Dieta podle povahy

Hubneme po 30., 40. a 50. roce života

Jak se vám líbil článek? Hodnocení: 5.0 Počet: 1 Nejlepší: 5 Nejhorší: 5

Diskuze

Vybrané video

Bezbolestná léčba zubního kazu

Lifestylový magazín Mineralfit.cz zabaví celou rodinu. Dočtete se zde spoustu informací o zdraví, kráse, stylu, zdravém jídelníčku, zajímavostech ze světa, práci, bylinkách či vztazích mezi rodiči a dětmi.

O magazínu

ZŮSTAŇTE VE SPOJENÍ

POSLEDNÍ ČLÁNKY

POSLEDNÍ TWEETY

© 2017 eMagazíny.CZ s.r.o.