Abychom vám mohli poskytovat služby sociálních sítí, používáme na tomto webu soubory cookie. Soubory cookie slouží k osobnímu přizpůsobení obsahu, poskytování reklam na míru. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie.

Bolest zápěstí - které cviky vám pomohou?

Neignorujte bolest a neberte ji na lehkou váhu. Může se vám to pak vymstít. V této době už skoro každý pracuje s počítačem. Kvůli opakujícím se pohybům, špatných či chybějících pomůckách a neřešením situace se bolest zápěstí nijak nezmírní. Může se jednat o syndrom karpálního tunelu. Jaké cviky se doporučují preventivně provádět?

Sevřené ruce vzhůru k nebi

 

Cviky na zmírnění bolesti

 

Proti bolesti by mělo pomoct pravidelné cvičení, protahování a masáž. Dle míry zatížení zápěstí si určete pravidelné pauzy, ve kterých si ruce protáhnete za pár minut. Zkuste třeba sevřít ruku v pěst a pomalu kroužit. Tvořte ve vzduchu kruhy a střídejte směry otáčení. Ruka by neměla být nijak pevně sevřená.

 

Pak doširoka roztáhněte prsty a mějte je takto napnuté alespoň 10 vteřin. Následně přejděte do pěsti a zase prsty roztáhněte. Opakujte šestkrát. Pak si každý prst jemně promněte dvěma prsty druhé ruky - nejlépe palcem a ukazováčkem. Masírujte od konečků prstů až k dlani a potom zpátky. Pak ruce tímto způsobem prostřídejte minimálně 2x.

 

Natáhněte ruce před sebe a zatněte v pěst. Prsty by měly směřovat dolů. Pak je otáčíte zleva doprava a zase zpátky. Tento pohyb provádějte v jedné rovině. Dalším cvikem je protřepání obou rukou. Mějte je volně u těla a několikrát protřepejte. Potom si přitiskněte ruce dlaněmi k sobě a protáčejte. Pomalu a jemně. Nakonec si uvolněně propleťte prsty a vzpažte. Dlaně by měly směřovat ven.

 

Masáž provádějte, kdykoliv to bude potřeba. Položte ruku na stehno a druhou rukou ji kroužením, hnětením a masírováním pomocí prstů či kloubů uvolněte. Po masáži, abyste napomohli lepšímu prokrvení, je ještě střídavě omyjte horkou a studenou vodou.

 

Co ještě může pomoci?

 

Kupte si různě tvarované podložky pod myš i pod klávesnici, aby jste snížili úhel zakřivení vašich rukou. Můžete se také přihlásit do kurzu jógy či pilates. Zkuste snížit či úplně odstranit stres a napětí svalů. Najděte vnitřní klid. Pokud obtíže přetrvávají delší dobu, raději navštivte lékaře. Problém nemusí být v rukou, ale přímo v zádech - v páteři.

 

Jak se vám líbil článek? Hodnocení: 5.0 Počet: 1 Nejlepší: 5 Nejhorší: 5

Diskuze

Vybrané video

Bezbolestná léčba zubního kazu

Lifestylový magazín Mineralfit.cz zabaví celou rodinu. Dočtete se zde spoustu informací o zdraví, kráse, stylu, zdravém jídelníčku, zajímavostech ze světa, práci, bylinkách či vztazích mezi rodiči a dětmi.

O magazínu

ZŮSTAŇTE VE SPOJENÍ

POSLEDNÍ ČLÁNKY

POSLEDNÍ TWEETY

© 2017 eMagazíny.CZ s.r.o.