Abychom vám mohli poskytovat služby sociálních sítí, používáme na tomto webu soubory cookie. Soubory cookie slouží k osobnímu přizpůsobení obsahu, poskytování reklam na míru. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie.

Bikram neboli horká jóga

I když je horká jóga, správně zvaná bikram jóga, u nás novým sportem, rychle si nachází své zastánce. A o co vlastně jde? Jaké podmínky musí být při cvičení splněny? Najdete v bikram józe to, co od sportu očekáváte?
Žena protahující se na modré podložce

Kořeny bikram jógy

Bikram jóga se zrodila v Indii a její zakladatel je Bikram Choudhury, světově uznávaný učitel. Jógu studoval již od svých 4 let, ve 12 letech se stal šampiónem Indie a tento titul ještě 3x obhájil.


Bikram Choudhury díky spojení svých znalostí a se spolupráci s lékaři a vědci vytvořil svůj vlastní systém 26 póz a dvou dýchacích cvičení v prostředí vyhřátém na 42 °C.


Počátkem sedmdesátých let přivezl Bikram svou jógu do Spojených států, kde založil první školu bikram jógy. Odtud se pak tento sport postupně rozšiřoval na další kontinenty.

Lekce bikram jógy

Jedna lekce bikram jógy má 90 minut, 26 póz Hatha jógy neboli fyzické jógy a dvě dýchací cvičení v sále vyhřátém na 42 °C. Každá z póz připravuje vaše tělo na pózu následující a pořadí se nikdy nemění.


Bikram jóga a její metoda stlačování, posilování a protahování dokáže stimulovat všechny systémy lidského těla, čímž předejdete nemocem, zraněním a zpomalí se příznaky stárnutí. Velkou výhodou je, že k takovému zdokonalení dochází neuvěřitelně rychle.

Čím je bikram jóga prospěšná

  • Posiluje imunitní systém
  • Pročišťuje lymfatický systém
  • Pomáhá tělu správně rozmisťovat živiny
  • Zvyšuje kapacitu plic
  • Zvyšuje pružnost páteře
  • Posiluje srdeční činnost
  • Protahuje a posiluje svaly
  • Dostatečné množství maziva v kloubech a posílení kostí
  • Zlepšuje krevní oběh
  • Zklidňuje mysl

Pro koho je bikram jóga nevhodná

Bikram jógu by neměly cvičit děti do 13-ti let. Ženy v prvních třech měsících těhotenství by se tomuto cvičení také měly vyhnout, ovšem od čtvrtého měsíce těhotenství jim je bikram jóga dovolena a to do doby, dokud to nevadí bříšku. Po porodu se pak mohou k józe vrátit po šestinedělí.

Závěrem

Bikram jóga nabízí opakování pozic a díky tomu dochází k rychlému zlepšení provádění cviků. Dále vysoká teplota snižuje nebezpečí natažení svalů a úrazu. Nezbývá než vyhledat pořádající kurz či pořídit si publikaci, která vám přiblíží samotné cviky.

Jak se vám líbil článek? Hodnocení: 3.0 Počet: 1 Nejlepší: 3 Nejhorší: 3

Diskuze

Vybrané video

Bezbolestná léčba zubního kazu

Lifestylový magazín Mineralfit.cz zabaví celou rodinu. Dočtete se zde spoustu informací o zdraví, kráse, stylu, zdravém jídelníčku, zajímavostech ze světa, práci, bylinkách či vztazích mezi rodiči a dětmi.

O magazínu

ZŮSTAŇTE VE SPOJENÍ

POSLEDNÍ ČLÁNKY

POSLEDNÍ TWEETY

© 2017 eMagazíny.CZ s.r.o.