Abychom vám mohli poskytovat služby sociálních sítí, používáme na tomto webu soubory cookie. Soubory cookie slouží k osobnímu přizpůsobení obsahu, poskytování reklam na míru. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie.

Běhání kila zahání

Běh je jeden z nejrychlejších nástrojů ke zhubnutí, ale oblíbí si ho i ti, kteří si chtěji duševně odpočinout nebo zesílit svou vytrvalost. Říká se, že běhání zatěžuje klouby, ale pokud shodíte přebytečná kila, svým kloubům spíše ulevíte.

Startovní plocha na cestě

Proč začít běhat?

  • zlepšíte si fyzickou kondici a imunitu a budete se cítit velmi dobře
  • posílíte své srdce
  • zmírníte příznaky stárnutí
  • při běhání nejste na nikoho vázaní, můžete vyběhnout kdykoliv
  • vytvrvalost, kterou díky běhání získáte, vám pomůže i v jiných sportech
  • běháním kila padají dolů jako po másle
  • pokud se večer přejíte, ráno se vám nebude moc dobře běhat, takže je velmi pravděpodobné, že díky běhání přirozeně změníte i svůj jídelníček
  • díky běhání budete lépe spát
  • budete lépe zvládat stres a lépe se soustředit
  • větší vytvrvalost můžete pak uplatnit i v sexu
  • běhání po ránu vás nabudí do celého dne

Jaká obuv je vhodná?

Pokud se rozhodnete začít běhat, musíte si pořídit opravdu kvalitní boty. V opačném případě by jste se dočkali bolestivých otlaků a puchýřků, které vás mohou odradit. Boty by vám měly umožnit co nejlepší pocit z pohybu a chránit tělo před následky dopadů na tvrdý povrch. Volte proto raději boty kvalitní a třeba i dražší, tato investice se vám vyplatí. Po běhání budou vaše nohy unavé a lehce nateklé, proto kupujte boty o něco větší. Měli byste mít kolem prstů dost prostoru a patu těsně obepnutou. Nejlépe vám poradí ve specializovaných obchodech.

Pravidla běhání

  1. S běháním začínejte opatrně. Nesnažte se při prvním pokusu urazit co největší vzdálenost. Ze začátku se budete velmi brzy zadýchávat a už po patnácti minutách toho budete mít po krk. Vydržte a pokračujte další den. Zakrátko zjistíte, že doba, po kterou běžíte, se prodlužuje.
  2. Nemusíte běhat hodinu denně, ale dbejte na to, aby jste běhali pravidelně.
  3. Pokud vás běhání brzy znudí, zkuste běhat ještě s někým.
  4. Před každým běháním se rozcvičte. Snížíte tím riziko zranění. Protahujte se i v průběhu běhání a po něm. Zabráníte tím zkrácení svalů a šlach.
  5. Nekuřte a nepřehánějte to s alkoholem.
Jak se vám líbil článek? Hodnocení: 4.5 Počet: 2 Nejlepší: 5 Nejhorší: 4

Diskuze

Vybrané video

Bezbolestná léčba zubního kazu

Lifestylový magazín Mineralfit.cz zabaví celou rodinu. Dočtete se zde spoustu informací o zdraví, kráse, stylu, zdravém jídelníčku, zajímavostech ze světa, práci, bylinkách či vztazích mezi rodiči a dětmi.

O magazínu

ZŮSTAŇTE VE SPOJENÍ

POSLEDNÍ ČLÁNKY

POSLEDNÍ TWEETY

© 2017 eMagazíny.CZ s.r.o.