Abychom vám mohli poskytovat služby sociálních sítí, používáme na tomto webu soubory cookie. Soubory cookie slouží k osobnímu přizpůsobení obsahu, poskytování reklam na míru. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie.

Antioxidanty v potravinách

Postupem času je produkce antioxidantů našeho organismu nižší, proto musíme tělu dodávat zvýšený přísun čerstvé zeleniny a ovoce, pokud možno s nízkým glykemickým indexem.
Nakrájená zelenina s cibulí

Jaké potraviny bohaté na antioxidanty zvolit

Vybírejte potraviny, které mají vysoký obsah živin, zvyšte rozmanitost potravin, abyste získali kompletní sestavu vitamínů a minerálů.

Mezi potraviny bohaté na antioxidanty patří borůvky, brusinky, jahody, maliny, hrozny, švestky, jablka, rajčata citrusové ovoce, kiwi, broskve, rozinky, brokolice, kapusta, listová zelenina, růžičková kapusta, špenát, červená řepa, avokádo, zelí, česnek, cibule, řeřicha i mrkev. Z čerstvých bylinek zařaďte do jídelníčku rozmarýn, šalvěj, tymián, oregano, kopr nebo mátu. Výborným antioxidantem je zelený čaj a také džusy z hroznového vína.

Rozdíly mezi komplexními a jednoduchými karbohydáty

Komplex karbohydrátů poskytuje pomalu se uvolňující energii. Oproti tomu jednoduché karbohydráty vytvářejí tzv. rychlou energii, která však také rychle mizí a my máme častější pocit hladu.

Každé jídlo by mělo obsahovat potraviny s nízkým glykemickým indexem, které pomáhají stabilizovat uvolňování energie a předcházet pocitům hladu mezi hlavními jídly.

Zvyšte množství antioxidantů ve stravě

  • Nikdy nevynechávejte snídani - ke správnému startu do nového dne potřebujete plnou zásobu enrgie pro mozek a tělo
  • Omezte konzumaci zpracovaných a rafinovaných potravin, omezte bílé pečivo - volte raději celozrnné
  • Pijte během dne dostatek tekutin, s jejíž pomocí budou buňky v těle po celý den dostatečně hydratovány
  • Vyhýbejte se perlivým a slazeným limonádám
  • Velké porce jídla způsobují únavu, raději během celého dne konzumujte menší porce, zažívací ústrojí a játra v případě plnosti mají spoustu práce se zpracováním potravy
  • Minimálně zdvojnásobte přísun zeleniny na 10 porcí denně, zní to možná neuvěřitelně, ale věřte, že se takové množství zeleniny dá zvládnout - jezte polovinu ve formě syrového salátu a zbytek lehce uvařte v páře nebo poduste
  • Nejlépe uděláte, když si z potravin vyberete biopotraviny - vyhnete se tak škodlivým zemědělským chemikáliím
  • Tuky jsou pro zdraví organismu nezbytné, ovšem vynechávejte saturované tuky a hydrogenované formy a nahraďte je mastnými kyselinami Omega 3, 6 a 9, což jsou rybí tuky, ořechy, olivový olej
  • Protein obnovuje a tvoři tělesné buňky - volte libové bílé maso, zvěřinu, ryby a omezte červené tmavé maso
  • Začleňte do své stravy více sójových výrobků - sója je jedna z potravin s nejnižším glykemickým indexem
  • Vyzkoušejte červený džus z hroznů - nejprospěšnější antioxidant ze všech ovocných džusů a skvělá náhrada třeba červeného vína
  • Zkuste nahradit stolní sůl za organickou na minerály bohatou mořskou sůl
Jak se vám líbil článek? Hodnocení: 3.5 Počet: 2 Nejlepší: 5 Nejhorší: 2

Diskuze

Vybrané video

Bezbolestná léčba zubního kazu

Lifestylový magazín Mineralfit.cz zabaví celou rodinu. Dočtete se zde spoustu informací o zdraví, kráse, stylu, zdravém jídelníčku, zajímavostech ze světa, práci, bylinkách či vztazích mezi rodiči a dětmi.

O magazínu

ZŮSTAŇTE VE SPOJENÍ

POSLEDNÍ ČLÁNKY

POSLEDNÍ TWEETY

© 2017 eMagazíny.CZ s.r.o.