Abychom vám mohli poskytovat služby sociálních sítí, používáme na tomto webu soubory cookie. Soubory cookie slouží k osobnímu přizpůsobení obsahu, poskytování reklam na míru. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie.

Aerobní cvičení a kila jdou dolů

Díky aerobní činnosti shodíte snadno pár kilogramů. Aerobní cvičení je činnost, která vám zvýší srdeční i dechovou frekvenci. Stačí znát správnou intenzitu a můžete začít...záleží na vás, kterou z aktivit si vyberete. Prospěšnost zaručena.

Lidé bežící maraton

Aerobní cvičení je jakákoliv činnost, která zvýší dechovou a srdeční frekvenci, stejně tak množství přiváděné okysličené krve ke svalům.

Co patří do aerobního cvičení?

Běh, aerobic, svižná chůze, běžecké lyžování, plavání, jízda na kole - to vše jsou činnosti prospěšné vašemu zdraví, provozujete-li je pravidelně alespoň třicet minut.

Intenzita aerobního cvičení

Pro určení správné míry zatížení organismu musíte znát tepovou frekvenci, ta se v klidu pohybuje kolem 70 -75 tepů za minutu. Aby cvičení splnilo svůj cíl (docházelo ke zlepšení fyzické kondice a spalování tuků) měla by být intenzita cvičení taková, aby vám tepová frekvence stoupla na 130 -140 tepů za minutu.
Tepová frekvence by vám neměla klesnout pod hranici 120 tepů za minutu. Maximální tepovou frekvenci si každý z vás může spočítat - od hodnoty 220 odečtěte svůj věk. To je hranice, kdy už se dostáváte do anaerobního pásma a ohrožujete své zdraví.

Prospěšnost aerobního cvičení

  • aerobní cvičení zmírňuje riziko ishemické choroby srdeční snižováním krevního tlaku a zvyšováním hladiny dobrého HDL cholesterolu
  • aerobní cvičení posiluje krevní oběh, srdeční sval a rozvíjí dýchací systém
  • zvyšuje elasticitu žil a arterií, snižuje hladinu krevních tuků
  • aerobní cvičení stimuluje spalování tukové tkáně
  • aerobní cvičení vám do těla uvolní endorfiny (hormony štěstí) - tím působí proti předrážděnosti, depresi a zvyšuje práh bolesti
  • aerobní cvičení je prevencí osteoporózy - řídnutí kostní tkáně

Aerobní cvičení - jak začít?

Pro začátek je ideální pravidelná chůze nebo plavání. Postupně můžete tempo zvyšovat a aktivity přidávat. Při vážnějším zdravotním stavu konzultujte aerobní činnost s lékařem.

Jak se vám líbil článek? Hodnocení: 5.0 Počet: 1 Nejlepší: 5 Nejhorší: 5

Diskuze

Vybrané video

Bezbolestná léčba zubního kazu

Lifestylový magazín Mineralfit.cz zabaví celou rodinu. Dočtete se zde spoustu informací o zdraví, kráse, stylu, zdravém jídelníčku, zajímavostech ze světa, práci, bylinkách či vztazích mezi rodiči a dětmi.

O magazínu

ZŮSTAŇTE VE SPOJENÍ

POSLEDNÍ ČLÁNKY

POSLEDNÍ TWEETY

© 2017 eMagazíny.CZ s.r.o.