Abychom vám mohli poskytovat služby sociálních sítí, používáme na tomto webu soubory cookie. Soubory cookie slouží k osobnímu přizpůsobení obsahu, poskytování reklam na míru. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie.

Abeceda jídla pro zdraví

Existuje několik potravin, které by v našem jídelníčku rozhodně neměly chybět. Přijímáme z nich živiny, které jsou prospěšné mozku, nervové soustavě, svalům, kostem i pleti.
Kupa ředkviček s listy

Avokádo

Avokádo je bohatým zdrojem draslíku a vitamínu A. Naše tělo si z něj bere B-komplex, vitamín C (více zde) a E. I když obsahuje vysoké procento tuku, tak je to potravina, jež dodává bílkoviny, škrob a čistý olej.

Banán

Banán obsahuje v průměru 100 kalorií a je plný živin. Obsahuje především vysoké procento draslíku, který je důležitý pro správnou funkci našich tělesných buněk. Důležitými složkami banánu jsou železo, zinek, vápník a kyselina listová. Banány pozitivně působí na zažívací trakt, jelikož jej uklidňují.

Citrón

Citrón patří mezi nejlepší zdroje vitamínu C – má ho dokonce dvakrát více než pomeranč. Má mnoho použití při přípravě a servírování jídla.

Čočka

Čočka je bohatá, jak na minerály a stopové prvky, tak i na B-komplex, důležitý pro naše tělo. Jediným mínusem čočky je vysoký obsah bílkovin a škrobu, díky nimž je hůře stravitelná.

Fazole

Fazole mají vysoký obsah vlákniny, která podporuje trávení. Při konzumaci zelených fazolek je velmi důležité, aby byly čerstvé.

Grapefruit

Jako většina citrusových plodů, je i grapefruit bohatý na vitamín C a vlákninu. Obsahuje také bioflavonoidy, které zvyšují činnost vitamínu C.

Hroznové víno

Hroznové víno vyživuje, pročišťuje a posiluje naše tělo. Je užitečné pro rekonvalescenty a pro lidi, kteří trpí depresemi, stresem nebo chronickou únavou.

Jahody

Jahody jsou díky vysokému obsahu železa léčebným prostředkem proti chudokrevnosti i chronické únavě. Dále pročišťují a regenerují střevní flóru.

Kiwi

Kiwi obsahuje skoro dvojnásobné množství vitamínu C než pomeranče, více vlákniny než jablko a stejné množství vitamínu E jako avokádo. Je bohaté na draslík.

Mrkev

Mrkev je bohatým zdrojem beta karotenu a to tak, že dokáže pokrýt potřebu vitamínu A na celý den.

Ředkvička

Ředkvička je uznávaná jako žlučníkové a jaterní tonikum. Chcete-li, aby chuť ředkviček byla co nejlepší, konzumujte je hned po utrhnutí.

Salát

Salát má několik druhů a k dostání je po celý rok. Je zdrojem vitamínu A a C. V lidovém léčitelství je salát lékem proti nespavosti. Dáme vám báječný recept - více zde.

Špenát

Špenát je bohatý na rostlinný provitamín A (karotenoid). Podle jednoho z výzkumů, působí proti rakovině.

Zelí

Zelí má hojivé účinky, které se osvědčily jak v lidovém léčitelství, tak i v laboratořích. Je dobré pro prevenci srdečních chorob a rakoviny.

Jak se vám líbil článek? Hodnocení: 5.0 Počet: 1 Nejlepší: 5 Nejhorší: 5

Diskuze

Vybrané video

Bezbolestná léčba zubního kazu

Lifestylový magazín Mineralfit.cz zabaví celou rodinu. Dočtete se zde spoustu informací o zdraví, kráse, stylu, zdravém jídelníčku, zajímavostech ze světa, práci, bylinkách či vztazích mezi rodiči a dětmi.

O magazínu

ZŮSTAŇTE VE SPOJENÍ

POSLEDNÍ ČLÁNKY

POSLEDNÍ TWEETY

© 2017 eMagazíny.CZ s.r.o.